20 June 2014

Razređivači za lak


Razređivači su važan pomoćnik svakoj lakoholičarki, ali i bilo kojoj drugoj korisnici lakova za nokte, a kod nas nisu dovoljno poznati kao vrsta proizvoda. Kao što im ime kaže, razređivači služe da razrede zgusnuti lak, bazu, nadlak. Oni nadomešćuju supstance koje su izvetrile i na taj način vraćaju svežinu laku. Za razređivanje ne treba koristiti aceton ili druge skidače laka jer je njihova funkcija razgrađivanje laka. Sigurno ste primetile ako ste koristile aceton ili skidač da razredite lak da je lak trenutno možda osvežen, ali kasnije da je u gorem stanju nego što je bio pre "razređivanja". Posebno ako skidač sadrži ulja. Zato nemojte to raditi. U zavisnosti od toga koliko vam se lak zgusnuo treba da dodate manje ili više razređivača, ali uvek je bolje dodavati malo po malo uz mućkanje u međuvremenu dok ne dostignete željenu gustinu laka. Na ovaj način je moguće ne samo u potpunosti iskoristiti lak, već možete oživeti onaj davno osušeni omiljeni lak koji čuvate jer ne možete da mu nađete zamenu.

Nail polish thinner is important helper to every polishaholic, but also to any other polish user, and at least in Serbia they aren't well known sort of product. As the name implies, nail polish thinners are used to thin out thickened polishes, base and top coats. They replace ingredients that have evaporated from polish and make it usable again. Acetone or other polish removers shouldn't be used for this purpose because they are used to break down polish. You may have noticed if you've put nail polish remover in nail polish that the polish may be more manageable at that moment, but later it becomes worse than it was. Especially if your remover contains oils. So don't do it. Depending on how thick your polish is, you should add more or less thinner into it, but it is always a good choice to start small, adding a few drops at a time and mixing in the meantime until you reach desired consistency. This way you can not only use up the polish, but you can revive that long dried up polish you love and keep because you can't find a dupe.


Kod nas u ponudi postoji više vrsta razređivača, različitih sastava, količina i cena, tako da sigurno možete naći neki za sebe. Preporučljivo je da za lakove bez toluena koristite beztoluenski razređivač i obratno. Takođe ako ste u mogućnosti, koristite razređivač proizvođača čije lakove želite da razredite. Ovo nije nužno, posebno pošto ih ne proizvode sve firme koje imaju lakove, ali logika nalaže da firme prave razređivače koji najviše odgovaraju upravo njihovim lakovima. Ja imam Daplex, Zoya i OPI razređivače i svi veoma dobro vrše posao, a isprobala sam ih na raznim vrstama lakova - od starih Golden Rose, preko drogerijskih brendova do salonskih lakova i Cult Nails nadlaka. Takođe sam veoma uspešno oživela nekoliko sasvim osušenih lakova. Daplex razređivač laka za nokte sadrži toluen i ne koristim ga za 3, 4 i 5-free lakove. Koristila sam ga na starim, toluenskim lakovima i za Seche Vite i sasvim je dobro obavio posao. Potrebno je veoma malo ovog razređivača da bi počeo da deluje. Lakove razređivane toluenskim razređivačem zbog isparenja treba prvi put po razređivanju koristiti u dobro provetrenoj prostoriji, kraj prozora ili na otvorenom. OPI Nail Lacquer Thinner i Zoya Renew* ne sadrže toluen i mogu se koristiti za sve lakove. Zoya Renew sadrži butil acetat, heptan i etil acetat, a OPI Nail Lacquer Thinner sadrži samo butil acetat i etil acetat. Oba mi podjednako dobro vrše posao, ali slabije od Daplex razređivača. Meni se Zoya Renew više dopada jer je u praktičnijem pakovanju - staklenoj bočici uz koju se zasebno dobija pipeta. Iz velike OPI bočice, koja ima kapaljku sličnu onoj na klasičnim kapima za nos, meni razređivač vetri, što mi se sa Zojom ne događa.

There are many sorts and brands of nail polish thinners. They have different ingredients, packagings and come from different price ranges, so you can certainly find one that will suit you. It is advisable to use thinner with toluene on polishes with toluene and vice versa. Also, if you are able, use thinners by brands that you have nail polishes to thin. You don't have to do so, especially since not all nail polish brands have thinners, but it is logical that each brand will make thinner that suits their polishes best. I have Daplex, OPI and Zoya thinners and they all work well for me. I have used them on all sorts of nail polish, from old Golden Rose to drugstore brands to salon brands and Cult Nails top coat. I have also successfully revived several completely dried nail lacquers. Daplex is a Serbian brand and their Nail polish thinner contains toluene. I don't use it for 3, 4 and 5-free polishes, but I have used it for old formula polishes and for Seche Vite and it did the trick just fine. It takes really little to dilute polish with this thinner. When you first use polishes thinned with toluene-containing thinner you should do it in well aired room, next to window or outdoors. OPI Nail Lacquer Thinner and Zoya Renew* don't contain toluene. Zoya Renew contains Butyl Acetate, Heptane and Ethyl Acetate and OPI Nail Lacquer Thinner only contains Butyl Acetate and Ethyl Acetate. They both perform equally well, but it takes more product to acieve the same result as with Daplex thinner. I like Zoya Renew better because I prefer packaging and delivery method (separate dropper). I have found that thinner evaporates from OPI bottle, which has integrated dropper, and that hasn't happened to me with my Zoya Renew.

*Predstavljeni proizvod sam dobila na iskrenu recenziju. Za više informacija vidite moju politiku rada.

*I have received this product for an honest review. For additional info see my disclosure policy.

Razređivači bez toluena dostupni kod nas:
  • OPI Nail Lacquer Thinner (Butyl Acetate, Ethyl Acetate) 190 din/10 ml, 960 din/60 ml, Nail Line
  • Zoya Renew (Butyl Acetate, Heptane, Ethyl Acetate) 571 din/15 ml, 1497 din/150 ml, UltraSun
  • Trind Thinner (Butyl Acetate, Ethyl Acetate) 560 din/10 ml, Trind Srbija
  • Essie Fluid-e (Butyl Acetate, Ethyl Acetate) 1490 din/120+15 ml, Nail Line
  • Poshe Polish Reviver ( Butyl Acetate, Isopropyl Alcohol) 570 din/59 ml, Alexandar cosmetics
  • Profi Sol (Butyl Acetate, Alcohol denat, Ethyl Acetate, Isopropyl Alcohol) 195 din/20 ml, Nail Line
  • Crystal Nails Coat Thinner (Ethyl Acetate, Isopropyl Alcohol, n-Butyl Acetate, Methyl Ethyl Ketone) 510 din/40 ml, Harmony Crystal
  • ProNails Polish Thinner (Ethyl Acetate, Butyl Acetate) 697,84 din/15 ml
  • Moyra coat thinner 350 din/13 ml, Donna

Razređivači sa toluenom dostupni kod nas:
  • Daplex razređivač laka za nokte 200 din/10 ml, 700 din/250 ml, Depil medic shop
  • Seche Restore (Butyl Acetate, Toluene, Isopropyl Alcohol) 397 din/15 ml, Alexandar cosmetics
  • Crisnail (Ethyl Acetate, Butyl Acetate, Toluene) 369 din/30 ml, Karika
  • Mavala Thinner (Toluene, Ethyl Acetate, Butyl Acetate) 929 din/10 ml, Jasmin, Glamour

Razređivači za koje ne znam da li sadrže toluen:

16 comments:

  1. That's a great review Vedrana. I only tried Seche Restore, and am very happy with it.
    Having bought several old Chanel's I know only too well what happens when the seller has been trying to thinn with remover or acetone, they are very difficult to make perfect again...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh, I haven't tried Restore because I want to avoid that smell of toluene, but I have heard many times that it is very good.

      Delete
  2. Od početka koristim samo OPI i baš sam zadovoljna!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Zbog tebe, tj. tvoje pohvale sam ga i kupila i zaista je dobar, samo me nervira što isparava sam od sebe. Pakovanje mi se uopšte ne sviđa.

      Delete
  3. Ja sam naravno pre par godina pravila greske koristeci aceton,i naravno,potpuno upropastila neke veoma lepe lakove. Do skoro nisam ni znala koja sredstva u Sr.mogu da se nabave. Hvala na odlicnim informacijama (kao i uvek ;) )

    ReplyDelete
    Replies
    1. I ja sam uništila neke divne lakove, zato sam i htela da ovaj članak objavim na preskok. Mislim da je potrebno upoznati naše žene sa ovim korisnim sredstvima.

      Delete
  4. Odličan i koristan post. :) Ja trenutno imam Zoyu Renew i zadovoljna sam.

    ReplyDelete
  5. sasvim tacno, ja recimo uopste nisam cula da ovakav proivod postoji :O... vec duze vreme citam tvoj blog i mogu reci da bas znas o cemu pises, razumes se do srzi na temu lakova! sve pohvale! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti. Imam i ja još dosta da naučim, ali drago mi je što ono što znam mogu da podelim.

      Delete
  6. Pri kraju mi je Orly, pa vec gledam neke zamene. Mislim da ce to biti Zoya.

    ReplyDelete
  7. Da li su Zoya 3-4-5 free? parnih mi se zgusnuo, do sada nisam koristila razredjivace pa ne znam da l da pucam za zoya/opi ili da probam sa daplexom...savet?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Znam da si već uzela Poshe, ali nije zgoreg da i ovde napišem da ne uzimaš Daplex za Zoya lakove.

      Delete
  8. Da li ste koristili profi sol razredjivac? Da li bih smela sa njim da razredim rimmel ili deborah lakove?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hej, zdravo, nisam koristila taj razređivač. Svi lakovi kod nas su barem 3-free te pošto ovaj razređivač ne sadrži toluen, nema razloga da ga ne koristiš na bilo kojem beztoluenskom laku.

      Delete

Hvala vam što ste izdvojili vreme da pogledate moje slike, pročitate članak i što želite da podelite sa mnom i drugima svoje mišljenje. Molim vas da mi ne ostavljate linkove ka svojim blogovima, sajtovima, slikama kučića i mačića i ostalim lepotama. Sama ću kliknuti na vaš profil ako mi ostavite smislen ili zanimljiv komentar, a komentare sa linkovima tretiram kao spam.

Thank you for taking time to look at my photos, read the article and share your opinion on the subject. Plese, don't link to your websites, blogs, puppy and kitty pictures and other stuff in comments. I'll check out your profile on my own as long as you leave a sensible or interesting comment and I'll treat comments with links as spam.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...